Kennissessie Omgevingsprogramma Energie voor Arnhem

Begin

03-06-2026 om 12:30

Einde

03-06-2026 om 13:45

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Online

Over de kennissessie

De kennissessie Omgevingsprogramma Energie voor Arnhem wordt georganiseerd door het Lerend platform Energie en Omgeving (Platform LEO). Tijdens de sessie delen gemeente Arnhem en netbeheerder Liander hun ervaringen met een andere aanpak van de energietransitie, waarbij naast energie ook leefbaarheid, samenwerking en betrokkenheid van bewoners centraal staan.

Voor wie?

De kennissessie is bedoeld voor professionals die werken aan decentrale energieoplossingen, zoals medewerkers van overheden, netbeheerders, projectontwikkelaars en lokale energie-initiatieven.

Wat kun je verwachten?

  • Toelichting op het Omgevingsprogramma Energie voor Arnhem
  • Praktijkervaringen van gemeente Arnhem en Liander
  • Inzicht in de samenwerking tussen gemeente, netbeheerder, bewoners en bedrijven
  • Voorbeelden van energiebesparing, lokale opwek, opslag en vraagsturing
  • Lessen over omgaan met netcongestie en slim gebruik van bestaande netcapaciteit
  • Mogelijkheid om via de chat vragen te stellen aan de gesprekspartners
  • Gesprek met Richard Kaper (gemeente Arnhem) en Casper Vogelaar (Liander)
  • Moderatie door Ruud Schuurs van Platform LEO

Meer informatie en aanmelden

Vind meer informatie en volg de uitzending live via deze link. Aanmelden is niet nodig.

De uitzending wordt opgenomen en is later terug te kijken via de websites van Platform LEO en Gemeente Arnhem.

 

 

 

Het platform Energiesysteem en Ruimte is een samenwerking tussen de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, het Interprovinciaal Overleg en Netbeheer Nederland, met ondersteuning van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Stuur een e-mail   Volg op LinkedIn   Meld aan voor de nieuwsbrief

     

 

 

Cookie-instellingen